torsdag 19. april 2012

Hverdags(?)livet

Man tenker jo vanligvis at det er ganske så kjedelig. Hverdagen og sånt. Alt er rutine, man venter på at tida skal gå, få overraskelser, og man lengter egentlig bare etter feriefri og dager utenom de vanlige.
Jeg skulle ønske jeg hadde et hverdagsliv, et uten så mange overraskelser og ukjente aktiviteter. Akkurat nå savner jeg å vanne planter jeg har kjøpt på Plantasjen, savner å sitte på et kontor og vite at jeg skal sitte her noen år fremover, lage middag (fisk tre ganger i uka, altså!) hver dag, og bo i egen leilighet/eget hus.

Mitt liv akkurat nå er så langt fra dette som det går an å komme.

Kalenderen min om dagen går ikke opp med antall aktiviteter som finnes. Jeg sitter med jobbsøknader, coachingtimer, videoredigering, presentasjoner i klassen, eksamenstid, frivillig arbeid, avgjørelser rundt bosted til høsten, avgjørelser rundt aktiviteter til høsten, og så videre.
I tillegg har jeg pensum som skal leses, og pensum som er ferdiglest. Det som er spesielt med dette er at boka legges ikke bare ned etter at den er lest ut - det er da det virkelige arbeidet starter. Det er da prosessene i hodet begynner, og jeg trekker paralleller fra artiklene og alt innholdet til mitt eget liv. Det rare er, at uansett hvor slitsomt det er å gå igjennom slike refleksjonsrunder med seg selv, så ville jeg ikke vært foruten.
Note to self: fortsett med slik type litteratur etter endt studie.
Another note to self: Stakkars (eventuelle) kjæreste som skal holde ut med en slik selv-ransakelses-maniac som meg selv. Grøss.









Og med det må jeg si: jeg er ikke fan av utviklinga. Jeg misliker oppstyret rundt egen sivilstatus på facebook. Når tok det så overhånd, og når begynte jeg å la meg påvirkes av facebook sin definisjon på hvem Iselin forholder seg til? Jeg skal verken være 'single', 'in a relationship' eller noe anna før jeg eventuelt gifter meg. Men dessverre finnes det oppdateringer som  'x and x ended their marriage' som publiseres til folket. Grøss igjen! Hvorfor ikke putte på årsaken også? '...because he found his seceretary more fun', eller 'ended it after 32 years because of their constant stupid argues". Folk spør jo om dette uansett, hvorfor ikke spare dem bryet sier nå jeg.

Nei, jeg skal ikke la facebook vite noe mer om meg selv. Eventuelt kan jeg oppdatere mine nære og fjerne med merkelappen som opplyser om at Iselin føler at 'it's complicated' - det er nok den kategorien som er mest aktuell for mitt vedkommede uansett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar